مرغ گریل شده با لیمو و سبزیجات

مواد لازم:

 سینه مرغ  (6 نیمه سینه ی مرغ بدون پوست معادل 680 گرم)

  فنجان روغن زیتون

 6 حبه سیر (کوبیده شده)

یک قاشق غذاخوری پوست لیمو (رنده شده)

2 قاشق چایخوری آویشن تازه (برگ، خردشده)

 یک قاشق چایخوری رزماری تازه (برگ، خردشده)

یک چهارم تا یک دوم قاشق چایخوری فلفل قرمز تند

 یک چهارم قاشق چایخوری نمک

 یک هشتم تا یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه (ساییده شده)

برشهایی از لیمو (اختیاری)

برگ تازه ی آویشن (اختیاری)

طرز تهیه:

1-    سینه ها را برای طعم دار کردن دریک کیسه ی پلاستیکی زیپ کیپ قرار دهید. برای تهیه ی مواد طعم دهنده دریک کاسه ی کوچک، روغن زیتون، سیر، رنده ی لیمو، آویشن و رزماری را با هم مخلوط کنید. به این مواد فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه بیافزایید. مواد را بخوبی باهم مخلوط کرده و آنرا بروی گوشت بریزید. درب کیسه را بسته و به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا سینه های مرغ کاملاً طعم دار شود. در این مدت چند بار مواد را زیر و  رو کنید تا مواد طعم دهنده به همه ی قسمت های گوشت برسد.

2-    مرغ ها را از مواد طعم دهنده خارج کنید و چنانچه ازگریل زغالی استفاده می کنید  اجازه دهید زغال ها کاملاً بر افروخته و قرمز شوند. مرغ ها را بروی سینی مشبک  گریل قرار دهید در پوش گریل زغالی را روی آن قرارندهید وبصورت باز مرغ ها را گریل کنید. 12 تا 15 دقیقه (تا زمانیکه دمای داخل گوشت به 170 درجه ی فارنهایت برسد) زمان برای کباب شدن مرغ ها کافی است. دراین مدت یکبار آنها را زیرورو کنید .اگر از گریل گازی استفاده می کنید گریل را از قبل بروی حرارت متوسط تنظیم کنید و بدون بستن درب گریل ، سینه ها را کباب نمایید. سینه های گریل شده را با برشهایی از لیمو وبرگ آویشن تزئین کرده و سرو نمایید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

از این مواد 6 واحد سروینگ تهیه می شود. در هر واحد : کالری:  188، چربی کل: 8 گرم(یک گرم چربی اشباع) ،  کلسترول:66 میلی گرم ،  سدیم: 132 میلی گرم ،  کربوهیدرات:        1 گرم (صفر گرم فیبر، صفر گرم شکر)، پروتئین:          26 گرم

جایگزین ها:

4 واحد گوشت کم چرب

1 واحد چربی

منبع: diabeticlivingonline.com